"Bomba van a reptéren. Valakinek indulnia vagy érkeznie kell, aki ellen érdemes merényletet elkövetni? Politikus vagy tudós?"
A sikeres üzletember repülőútra indulna, ám a légikikötőt bombafenyegetés miatt lezárták. A váratlan akadály olyan eseménysort indít el, ami pillangó-hatásként furcsa, vagy éppen tragikus helyzetekhez vezet.
"Amikor olyan sokáig megtartóztatod magad....te beteg vagy, vagy mi?"
Elhidegült szeretők a hálószobában, gyanakvó vénasszonyok a játszótéren, összeverekedő rendőrök a szolgálati öltözőben - a hat látszólag különálló, mégis egymással összekapcsolódó jelenetben ott van hétköznapjaink terrorja.
Antal D. Csaba - színész
"Nagyon jellemzi ez a mi korunkat, nem tudom, mennyit változott, hiszen nem éltem más korokban, de azt hiszem, amit a reklámokban is látunk, a fogyasztói társadalomnak egy fészkesfenéje, hogy muszáj az emberekben a félelmet gerjeszteni, hiszen ez a mozgatórugó, a szeretet és a félelem."
"Miért kellene a maga ostoba tekintetéből kitalálnom, hogy mi van a papírján, amit az orrom alá dug? Nem az én papírom, és különben is, én csak a munkámat végzem."
A zsarnok főnök folyton megalázza női beosztottjait, és lépten-nyomon érezteti felsőbbrendűségét - mindennapos terror a munkahelyen. Végül egy tragédia hozza felszínre a mélyben lappangó feszültséget.
Szabó Tibor - színész
"Ha meg akarod tudni valakinek az igazi jellemét, adj hatalmat a kezébe. Az esetek többségében leigazolja azt, hogy mindannyiuknban van némi zsarnokságra való hajlam."
"A jobboldali hajtómű leállt ... mulatságos."
A felkavaró szituációkat oldja a groteszk humor, amely a legváratlanabb pillanatokban érkezik.
A Terrorizmust az olasz származású Luca Cortina rendezte. Az egyfelvonásos előadásban az Anima Sound System zenéjét hallhatja a közönség. Pénteken 19 órakor kezdődik a premier a Nagyszínpadon.
Hírek
Terror a színházban
A Presznyakov-testvérek legtöbbet játszott groteszk drámája, a Terrorizmus a Weöres Sándor Színház első nagyszínpadi premierje ebben az évadban. A darab ősbemutatója az ikertornyok elleni támadást követő évben volt, amikor tudatosult az emberekben, hogy a fenyegetés a legváratlanabb helyzetekben megjelenhet. Az előadás a hétköznapi terrorral szembesít, amit mindannyian megélünk így vagy úgy.