
Horváth Vajk zongorajátéka nyitotta a Bercsényi-iskola saját szervezésű Kis tudós napját.
Beke Eszter - igazgató, Bercsényi Miklós Általános Iskola
- Ha másképp szeretném megfogalmazni: tehetséggondozás másképp - ez a felső tagozatos gyerekeknek lett meghirdetve. 15 alkalommal rendezzük meg az iskolánkban a tehetséges tanulók számára és most nagy örömömre szolgált, hogy más iskolák is érkeztek hozzánk. Jákról jöttek tanulók, a Nyitra utcából és a Paragváriból.
A tehetséggondozó vetélkedőn a tanulók évről évre színes prezentációkat készítenek természettudományos témakörökben. Ezzel nem csak tantárgyi ismereteiket bővítik, hanem a digitális eszközök használatát is gyakorolják.
Dimény Hanna - tanuló, Bercsényi Miklós Általános Iskola .
- Mi az infóteremben csináltuk és eléggé vicces is volt, meg voltak benne nehezebb részek is, például amikor azt mondták, hogy kellenek a források, hogy honnan gyűjtöttük a források. Akkor az nehéz volt, mert újra meg kellett keresni a képeket, újra meg kellett keresni, hogy honnan szedtük a szöveget és Én amúgy élveztem meg tetszett nekem, de néha nehéz volt.
A pedagógusok csak az irányvonalat határozták meg, és az információk hitelességét ellenőrizték. A csapatok szabadjára engedhették kreativitásukat.
Karácsonyi Balázs - tanuló, Bercsényi Miklós Általános Iskola .
- Az volt a legnehezebb, hogy az előadás stílust kell megteremteni és valahogyan betanulni, aztán azzal kellett küszködni, de megcsináltuk.
A tehetségkutató vetélkedőn ezúttal az Alpok volt a központi téma. Akadt olyan csapat, amely a hegység állat- és növényvilágát, mások a kialakulását, a történelmi fontosságát dolgozták fel. A végén valamennyi résztvevő oklevelet kapott, és különdíjjal jutalmazták a legérdekesebb témát, valamint a legjobb előadásmódot.