
Vásárlóként érkeztek a fogyasztóvédők ebbe a belvárosi kerékpárszaküzletbe. Gyermekbiciklit kértek.
"Nem visszük el a biciklit. Ez egy próbavásárlás volt."
Többek között azt vizsgálták, biztonságos-e a termék, feltüntették-e a boltban a bicikli árát, és a használati utasítás megfelel-e az előírásoknak. A megyei fogyasztóvédelmi felügyelőség munkatársai évente mintegy ezer ilyen vizsgálatot végeznek, és 4-500 panaszt vizsgálnak ki. A júliusban indított fogyasztóvédelmi konzultáció keretében egy kérdőíven 11 kérdésben várják a fogyasztók véleményét.
Szilágyi Ildikó felügyelőség-vezető, Kormányhivatal
Szeretnénk kikérni a fogyasztók véleményét a termékellenőrzések irányára, milyen jogszabályi változásokra lesz szükség. Egyáltalán a hatóság munkájáról kérünk véleményt.
www.nfh.hu
A fogyasztóvédelmi konzultációban nem csak a forgalmazás, a szavatosság és jótállás szabályozásával, hanem például a víz-, távhő-, vagy éppen a műsorszolgáltatással kapcsolatos panaszok orvoslására vonatkozó kérdésekre is választ várnak. A kérdőív elérhető a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság honlapján, és a felügyelőségen is. Kitöltés után pedig személyesen, postán és elektronikus úton is beadható a vélemény.